[294]

aku tak pernah bagitau kat sini, sepanjang aku di uitm seri iskandar sehingga lah ke uitm puncak alam, apa yang aku buat, course apa yang aku amik. kan?

aku amik akaun.

daripada dulu sampai lah sekarang aku tak benar benar pasti, adakah pilihan aku untuk amik akaun ni benar benar pilihan yang tepat.

tahu macam mana aku boleh tergerak nak taruh 'Perakaunan' masa isi UPU lama dulu? sebab hari sebelum result keluar tu aku istikharah minta Allah tunjuk apa yang terbaik. macam mana aku tahu apa petunjuk Allah tu dan apa yang terbaik? jujurnya, entah aku sungguh tak tahu. aku cuma tergerak untuk taruh Diploma Perakaunan UiTM dekat pilihan pertama setelah aku lihat LCCI aku dapat gred 1.

and the rest is history.

dan aku rasa syukur. syukur dapat belajar kat seri iskandar. satu tempoh dalam hidup aku, yang aku benar benar sayang dan rindu.

kemudian, sehingga lah hari ini, aku sudah masuk sem kedua kat INTEC, sambung amik ACCA pula.

dan sekali lagi, aku tak benar benar pasti tentang pilihan aku yang ini. sejak awal awal amik akaun dulu memang tak pernah terfikir pun nak sambung belajar sampai tahap professional.

sebab, aku tak pernah berimpian tinggi. aku adalah sejenis manusia yang tiada goal dalam kehidupan. tidak tahu apa yang aku benar benar mahu.

seperti dahulu, dan seperti keputusan keputusan yang aku putus kan dalam hidup, aku cuma ikut flow. ikut apa sahaja yang ada di depan aku. tidak pernah cuba mengejar apa yang tiada di depan mata.

adakah dengan tidak memiliki impian merupakan kelemahan aku? entah.

Comments

Popular posts from this blog

[74]

[433]

[325]