[297]

Ramai orang, sukar memaafkan kerana sakit nya akibat sesuatu perbuatan itu masih terasa (mungkin).

Jarang orang, sukar meminta maaf.
Kerana mungkin, bagi mereka jika tiada ikhlas, jika tidak berniat untuk sungguh tidak mengulangi, jika tiada sebab untuk segera meminta maaf, maka mereka tidak akan meminta maaf. Mungkin.

Aku tak pasti apa sebab nya.
Tapi aku, walaupun hati kamu tiada ikhlas, walaupun hati kamu tidak berniat sungguh untuk tidak mengulangi, jika mulut kamu lancar menutur maaf seperti sememangnya itu hanyalah sekadar kata, aku tidak kisah.

Tutur saja lah maaf bila memang itu salah nya kamu. Bukannya aku boleh tahu hati kamu benar ikhlas atau pun tidak.

Aku tak mahu dengar banyak.
Cukup lah hanya kata maaf tanpa alasan.

Kerna itu sahaja sudah mampu bikin hati aku tenang tidak marah marah.

Comments

Popular posts from this blog

[427]

[74]

[433]