[260]

baca yang ini dulu.

sebenarnya, bukan mudah untuk kita tak ambil hati langsung bila ada orang yang tak suka kan kita. tipu sangat kalau kita memang tak ada rasa sikit pun. lebih lebih lagi bila, orang yang tak suka kita sekarang adalah orang yang paling rapat dengan kita dulu.

tapi balik pada diri sendiri lah.
nak layan kan rasa tu atau nak abaikan.
pilih sendiri.

dan aku. pilih atau tak pilih, kadang mesti aku akan layan kan rasa yang tak best tu. akan terasa hati. walaupun otak aku duk tegah, cakap jangan nak terasa sangat, tapi hati aku selalu tak sependapat. degil sangat hati ni pun.

frasa 'aku benci kau', tak akan buat aku terasa sangat
berbanding frasa 'aku menyampah dengan kau'.

sebab. bila menyampah tu macam bawa maksud yang orang tu, dah penat dengan kita. dah malas nak layan. macam, alangkah bagusnya kalau kau tak pernah wujud dalam hidup aku..


aku tak tau orang lain. tapi kadang aku ada rasa yang orang tertentu tak suka dengan aku. kalau orang yang aku tak kenal, tak pernah rapat, memang aku tak heran. tapi kalau kawan sendiri?



cumanya. apa yang orang lain tak tahu.
orang yang dikatakan menyampah ini,
pun sebenarnya menyampah dengan diri beliau sendiri. haa

menyampah sebab daripada dahulu dia dah tahu dia suka buat orang rasa menyampah dengan diri dia, dan dia cuba ubah tapi sampai ke saat ini dia tak dapat dapat nak ubah.

menyampah sebab dia buat sesuatu yang terang terang orang yang dia sayang tak suka.

menyampah sebab dia tak boleh nak benci diri dia sendiri. sebab kalau dah benci diri sendiri siapa lagi nak sayang dia? dan dia tahu, manusia memang tak patut pun benci diri sendiri. Allah dah kasi nikmat yang paling indah, diri sendiri. jadi kenapa nak benci nikmat Tuhan pula.



ehh tiba tiba rasa macam loser sangat pula. 



bukannya nak minta paham, minta terima dengan perangai yang menyampah ni.
cuma nak minta sabar sikit.
sebab beliau ini pun tengah cuba sabar.

Comments

Popular posts from this blog

[74]

[170]