[32]


Azreel Azhar - Sesal
Tubuh ini seakan lemah
Tiada daya tiada kuasa
Mengingat butir-butir dosa
Terkumpul menjadi lumpur jiwa
Menangis berjujuran air mata

Aku hamba yang hina
Sedekad masa diberi
Hanya diselimuti noda
Menjadi karat dalam hati
Masihkah diterima taubatku lagi?

Aku mengerti kesalahan diri
Aku mengerti aku insan keji
Aku mengerti tiada ruang buatku lagi
Hanya menanti pembalasan azali

Namun walau jengkal waktu ini
Benarkan aku mencari
Walau sekelumit ruang
Menutup dosa-dosa silam

Aku ingin sekali
Menjadi hamba yang mengenal
Siapa pencipta...

Comments

Bijen M. said…
Sesungguhnya Allah SWT suka orang yang kebali kepadaNya.
Ibarat ibu bapa yang menantikan kepulangan anak mereka.
tufah. said…
dan. semoga sempat untuk itu.
doa kan.

Popular posts from this blog

[170]

[74]