[55]

Kelmarin Bila Zuhur Tinggal Empat Minit Cuma
di simpang sana, kau duduk di tepi aku,
yang sedang senyum seorang lihat orang.
perlahan kau mengesot pada aku.
lagak anak minta dimanjakan mak.

kata kau,
"aku cemburu pada kau. sangat. kau sering bahagia gembira. sedangkan aku..."


kau yang selalu bersedihan,
aku juga cemburu pada kau.
aku ingin sedih kau.
aku mahu suarakan aku sedih,
pada tiap tiap orang sekeliling aku.
dan mereka bertanya, "kau okay ke?"

sebab dari itu aku akan boleh dapat tahu,
rupanya orang orang itu amik kisah tentang aku.
rupanya orang itu kasih pada aku.

kau yang masih bersedihan,
kau cukup bertuah.
sebab mampu boleh dapat rasa itu.
mampu dikasihani orang orang,
yang amik kisah tentang kesedihan kau.


sedangkan aku...
aku cemburu pada kau. sangat.


okay kita seri.
kau sedih dan cemburu
aku senyum dan cemburu.

mari sep!

-----------------------------------------------

aku tulis masa malam, hari aku jawab final exam paper BI. apa kisah disebalik tu? aku nak lupakan. mungkin ada yang bercakap cakap, "aku takda sapa pun nak amik tau perihal aku. dan itu lah sebenarnya punca aku sedih juga". tolong ingat ini. jika tiada siapa yang amik peduli tentang kau, Dia ada. saat kau sunyi tanpa siapa siapa, sebenarnya Dia memang hendakkan saat itu, cuma ada, kau dan Dia. untung kan?


[buat siapa yang dahulu bertanya, "kau okay ke?" pada aku, terima kasih. aku terlupa aku belum ucap :)]

Comments

Popular posts from this blog

[170]

[74]