[135]

apa perkataan tu? sebu? ke tepu?
entah. yang aku tahu. saluran nafas aku hingga ke dada, ada sesuatu di situ.
macam tiba tiba jadi penuh. sangat penuh. sangat mampan (?).

saat aku ketandusan ayat ayat dalam kepala untuk menulis sesuatu.
saat aku mencemar jiwa mendengar pada yang tak patut.
saat aku mengaku betapa aku rasa kan yang aku ini seorang hipokrit terlampau.
saat fikiran aku dan hati aku seluruhnya aku punyai sekarang tidak benar benar ingat pada Dia, Maha Satu itu,

nah! dengan sangat sekejap, ini yang muncul;
             hari ini kita masih leka, padahal masa sudah semakin tiada.




kenapa? ya Allah kenapa?
seperlu apa lagi yang aku perlu kata kan?

*pause*

aku ini apa sebenarnya?
bagaimana baik nya Dia kepada aku? lihat.
dengan sangat sekejap. Dia selalu beri kan jawapanNya kepada aku dengan sangat sekejap.
dan, tidak tahu mahu kata apa, selalunya juga, jawapan jawapan itu melalui seorang orang yang sama.
jika dia itu terjumpa kan blog aku ini, dan dia pasti tahu siapa dia, terima kasih. sungguh.

*pause lagi*

apa hendaknya aku ini sebenarnya?
bagaimana baik nya Dia kepada aku? lihat.
aku selalu persoalkan, kenapa jalan cerita aku ini tidak sedramatik hidup yang lain.
aku selalu persoalkan, kenapa dengan mudah nya masalah pergi dari fikiran aku.
apa memang hidup aku ini, terlalu mudah?
menangis bersungguh sekali. masalah hilang. apa memang terlampau senang begitu?

sehingga aku tersedar sendiri,
"sudah disetiap subuh engkau minta dipermudahkan segala urusan kau, jadi, nah! Dia berikan. perlu apa lagi segala soalan soalan itu?".
serius aku rasa. aku macam bodoh. heh.

---------------------------------------------------

ya! aku perlu kan seseorang untuk tampar aku dengan sangat kuat.

Comments

Popular posts from this blog

[170]

[74]