[146]

menulis ini juga payah. 
meluah rasa apa entah lagi. 


menulis ini juga terketar. 
gementar seluruh nadi. 
jika di sini penamatnya seorang aku, 
sungguh aku belum mahu rela. 

jika ini akhirnya aku. 
sungguh ini yang terpaling sesal. 

bagaimana mampu aku mati, tanpa melaku sedikit jihad? 
tak perlu pikir jauh. tak usah lari jauh. 
jika jihad menunduk nafsu juga tidak termampu, 
usah mimpi tidur malam ini. 

bagaimana mampu aku mati, tanpa menjadi askar dahulu? 
tak perlu keluar perang. tak perlu angkat senjata. 
jika hasut syaitan juga tidak mampu tapis, 
jangan mimpi untuk jadi kuat. 

[ok. apa sebenarnya yang aku nak cakap pun aku dah tak faham.]


meluah rasa juga payah. 
menulis ini apa entah lagi.

Comments

imejiner said…
usah dikisah masa yang tertinggal,
larikan saja langkah cekal.

selamat hari raya =]

Popular posts from this blog

[170]

[74]