[155]

gelap pekat malam.
sunyi sendiri malam.
buat aku rasa jauh.
jauh dari serabut.
buat aku jadi dekat.
dekat dengan yang namanya tenang.

aku jatuh cinta.
aku jadi terlampau rindu.
dan perlahan lahan mengharap,
ayuh, lekaslah pergi siang. 
ayuh, lekaslah pulang malam! 

jika aku resah juga.
aku selesa resah aku bertemankan malam.
bagaikan semua rasa yang aku punya aku cuma mahu kongsi sama malam.
aku jadi kedekut pada terang siang.


dan gelap malam dengan cahaya sedikit.
buat aku rasa, aku perlu untuk keraskan asa.
buat aku nampak, untuk mengejar cahaya itu perlu jadi kuat.
kuat tidak tenggelam dek larut gelap hilang arah.

buat aku lebih rasa.
hidup aku terlampau pendek untuk menjadi sia.





peliknya. aku menulis tentang malam. dalam siang.
saja bikin cemburu barangkali.


Slim River, 1330

Comments

Popular posts from this blog

[170]

[74]