[177]

ini kenangan. segala tulisan aku ada dalam tu sebelum aku ada blog. gambar ni kalau dah besarkan pun, takan boleh baca tulisan tu (kalau nak baca). sama ada sebab tulisan aku yang memang cenonet dan juga sebab tangan aku tak mahir nak amik gambar. 



ini benda lama. tahun 2009 tak silap. puisi nama jiwa cantik. puisi ini bukan permulaan segala. aku tulis pun masa tu sebab ter-inspirasi. ini bukan permulaan segala, tapi dari sini mulanya aku rasa, yang aku tak boleh berhenti dari menulis. menulis puisi mungkin.

apa rasa seorang budak enambelas tahun yang, yang sangat lah baru dalam dunia blog, yang tak tahu apa apa tentang puisi, yang menulis mengikut suka dia tiba tiba dia dapat emel dari seorang pemuisi perempuan, yang bercerita menjadi gagah dan sangat lah dikagumi kerana bakat nya? apa rasa? tak terucap. bila tengok nama akak tu terpamir kan emel aku aje, aku dah mematung depan laptop lama. belum kira berapa kali aku ulang baca. diingat kembali, aku masih hingusan masa tu.

ringkasnya, kakak tu cakap;
tolong, dik. 
jangan berhenti menulis. 
jangan takut jadi pelik. 
jangan gentar ikut suara jiwa.

jangan biar dunia telan jiwa kamu yang sangat cantik ini. 


rupanya dia perasan komen aku yang secebis di blog dia. dan kemudian dia baca pula tulisan tulisan aku. rasa aku tak terucap. sungguh ini kenangan istimewa.

terima kasih, kakak :)

Comments

AdinataGus said…
Baru di sini.Aku try nak baca semua tulisan kau sebelum sebelum ni.Naise.Aku suka.
tufah. said…
terima kasih. sungguh.

Popular posts from this blog

[170]

[74]